Кейс -технологія
Суть технології полягає у використанні конкретних ситуацій (випадків, історій, тексти яких називаються «кейсом») для спільного аналізу, обговорення та вироблення рішень).
Кейс являє собою опис конкретної реальної ситуації, підготовленої за певним форматом і призначений для навчання учнів аналізу різних видів інформації, її узагальнення, навичок формулювання проблеми та розробки можливих варіантів її вирішення відповідно до встановлених критеріїв.
Кейсова технологія (метод) навчання - це навчання дією.
Термін «кейс-метод», «кейс-технологія» в перекладі з англійського «case» означає:
1 – опис конкретної практичної ситуації, методичний прийом навчання за принципом «від типових ситуацій, прикладів - до правил, а не навпаки», передбачає активний метод навчання, який базується на розгляді конкретних (реальних) ситуацій з практики майбутньої діяльності учнів, тобто використання методики ситуаційного навчання «case - study»;
2 – набір спеціально розроблених навчально-методичних матеріалів на різних носіях (друкованих, аудіо-, відео- та електронних матеріалах), виданих учням для самостійної роботи.
Чим кейс відрізняється від проблемної ситуації?
Кейс не пропонує учням проблему у чистому вигляді, а учасникам навчального процесу потрібно вичленити її з тієї інформації, яка міститься в кейсі.
ВИДИ кейсів
вступний кейс (відомості про наявність проблеми, ситуації, явища; опис меж даного явища);
інформаційний кейс (обсяг знань з певної теми (проблеми), викладений з тим або іншим ступенем детальності);
стратегічний кейс (розвиток вміння аналізувати середу в умовах невизначеності і вирішувати комплексні проблеми з прихованими детермінантами);
дослідний кейс (аналогічний груповим або індивідуальним проектам - результати аналізу деякої ситуації подаються у формі викладу);
тренінговий кейс (спрямований на зміцнення та більш повне освоєння вже використаних раніше інструментів і навичок - логічних і т.ін.).
Технологія роботи з кейсом у навчальному процесі порівняно проста і включає в себе наступні етапи:
- індивідуальна самостійна робота учнів з матеріалами кейса (ідентифікація проблеми, формулювання ключових альтернатив, пропозиція рішення або рекомендованої дії);
- робота в малих групах за погодженням бачення ключової проблеми та її вирішення;
- презентація та експертиза результатів малих груп на загальній дискусії (в рамках навчальної групи).
Кейс – стадії (Алгоритм роботи з кейсом):
1 крок: сформулюйте одну конкретну проблему і запишіть її.
2 крок: виявіть і запишіть основні причини її виникнення (причини формулюються зі слів «не» і «ні»).
3 крок: проблема переформулюється в мету.
4 крок: причини стають завданнями.
5 крок: для кожного завдання визначається комплекс заходів - кроків щодо її вирішення, для кожного кроку призначаються відповідальні, які підбирають команду для реалізації заходів.
6 крок: відповідальні визначають необхідні матеріальні ресурси та час для виконання заходу
7 крок: для кожного блоку завдань визначається конкретний продукт і критерії ефективності виконання завдання.
:)
Зображення відсутні
|